اسکیت در شرق تهران

اسکیت در شرق تهران

ورزش اسکیت بدون شک یکی از پرطرفدارترین و مهیج‌ترین سرگرمی‌های امروزه برای افراد شمرده می‌شود. این ورزش مفرح برای بازه‌ی گسترده‌ای از سنین قابل انجام است، به نحوی که تقریبا در هر سنی که باشید می‌توانید با مراجعه به آموزشگاه‌های اسکیت در شهر خود، آن را یاد بگیرید.

در این مقاله ابتدا توضیحات مختصری در مورد ورزش اسکیت برای شما ارائه می‌دهیم و در ادامه شما را برای یافتن یکی از بهترین و معتبرترین آموزشگاه‌ها راهنمایی خواهیم کرد. آموزشگاه پارمیس اسکیت در شرق تهران، از درخشان‌ترین‌ها در عرصه‌ی خود به شمار می‌رود که مطمئنا از انتخاب آن پشیمان نخواهید شد.

ورزش اسکیت

واژه‌ی «اسکیت» بیش از آن که به یک ورزش تعلق داشته باشد، به گروهی از ورزش‌ها با سبک و سیاق خاص مربوط می‌شود. برخی تاریخ اختراع کفش‌ اسکیت را به سال 1763 متعلق می‌دانند، با این حال اسکیت‌هایی به شکل امروزی در اواخر قرن 19 به طرز موفقیت آمیزی وارد دنیای ورزش‌ها شد.

شاید می‌توان گفت در حدود سال 1985 ورزش اسکیت به شکوفایی خاص خود رسید و همین طور که شاهدیم، روز به روز در دنیا بر محبوبیت آن اضافه می‌شود؛ بطوری که از آن زمان‌ها تا به امروز شرکت‌های مختلفی در سرتاسر جهان شروع به ساخت کفش‌ها، بوردها و سایرتجهیزات ایمنی برای این ورزش نموده‌اند.

علاقه‌ی مردم به این ورزش خاص و تازه متولد شده به یک دوره‌ی کوتاه محدود نشد و فدراسیون جهانی اسکیت در سال 2010 اعلام کرد که در طی 9 سال قبل، این ورزش به میزان 512 درصد رشد را به همراه داشته است! بهتر است بگوییم چیزی که امروز از اسکیت در دنیا مطرح می‌شود، یکی از محبوب‌ترین ورزش‌های بیست گانه‌ در دنیاست.

به مرور زمان دنیای اسکیت گسترده‌تر نیز شد و ورزشکاران به زیرشاخه‌های مختلفی که در این ورزش مطرح شده بود، هدایت شدند. مسابقات مختلف در بخش های متنوع دسته‌بندی شده و شکلی کاملا رسمی و حرفه‌ای به خود گرفتند. اگر بخواهیم به چند مورد از مهم‌ترین رشته‌های تخصصی در ورزش اسکیت اشاره کنیم، موارد زیر را نام می‌بریم:

اسکیت نمایشی

شامل شاخه های: فیگور – انفرادی – برنامه دو نفره – رقص

اسکیت سرعت و استقامت

شامل دسته‌های: داخل سالن و خارج از سالن (مسیر بسته یا جاده‌ای)

اسکیت هاکی

شامل: هاکی روی یخ یا چمن – با کفش اسکیت یا بدون کفش

اسکیت اگرسیو

به معنای اسکیت خشن یا تهاجمی که بر روی سکوهای مخصوص، پله و یا جدول‌های خیابانی انجام می‌گیرد.

اسکیت بورد

اسکیت با کمک بوردهای تخته مانند در سکوها و لبه‌ی جدول‌های خیابانی

اسکیت با مانع یا اسکیت فری استایل

اسکیت با استفاده از موانعی با فواصل متفاوت و همراه با انواع حرکات سرعتی و رقص پا

اسکیت این‌لاین تفریحی

مشابه شیوه‌ای که بصورت تفریحی در پارک‌ها و پیست‌های عمومی اجرا می‌شود.

لازم به ذکر است که در پارمیس اسکیت می‌توانید رشته‌ی مورد علاقه‌ی خود را از بین مواردی که در بالا مطرح شد، انتخاب نموده و آن را فرابگیرید.

فواید اسکیت

شاید در درجه‌ی اول مردم به دلیل شور و هیجانی که اسکیت با خود به ارمغان می‌آورد، به سمت آن جذب شوند. اما جالب است بدانید طبق تحقیقات پارمیس اسکیت، این ورزش فواید زیادی برای سلامتی انسان به دنبال دارد. چند نمونه از خواص ورزش اسکیت برای سلامتی را در زیر نام می‌بریم:

  • تقویت عضلات بدن، رباط‌ها، مفاصل و به تبع آن افزایش نیروی جسمانی
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • تنظیم سوخت و ساز سلول‌ها
  • مفید برای کاهش وزن (بطوری که در اسکیت سرعتی بالغ بر 400 کیلو کالری انرژی در ساعت سوزانده می‌شود.)
  • متعادل سازی فشار خون
  • افزایش قدرت ذهن در تمرکز
  • موثر در بازگرداندن حجم عضله در سنین بالا
  • موثر در کاهش ناراحتی‌هایی مانند اضطراب و افسردگی
  • افزایش توان هماهنگی عضلات در بدن
  • امکان انجام تمرینات متناسب با توان فرد (فشار زیادی بد بدن اعمال نمی‌کند)
  • اکسیژن رسانی مطلوب به سلول‌های بدن (با انجام حرکات هوازی)

اسکیت در ایران

اولین پیست اسکیت در کشور ما در سال 69-68 در باشگاه شهید چمران افتتاح شد. از آن پس تا به این لحظه آموزشگاه‌های مختلف و پیست‌های متعددی در نقاط مختلف ایران برقرار شده و علاقمندان زیادی را به خود جذب کرده‌اند. از قهرمانان ایرانی در رشته‌های مختلف اسکیت می‌توانیم شایان نجاتی، اردشیز قوانلوپور، شروین نجاتی و بسیاری از ورزشکاران حرفه‌ای دیگر را نام ببریم.

هیجان و نشاطی که از انجام این ورزش برای افراد حاصل می‌شود، توجه فراوانی را در بین تمامی سنین به خود جلب کرده است. در حقیقت حتی تماشای این ورزش با حضور در پیست‌ها نیز برای مخاطب جالب خواهد بود. با توجه به این که آموزش اسکیت در هر سطح و رشته‌ای برای افراد با سنین مختلف امکان‌پذیر است، اگر شما نیز علاقمندید که از این آموزش‌ها بهره برده و اسکیت را یاد بگیرید، باید بدانید که برای فراگیری دیر نیست.

پس چنانچه در شرق شهر تهران ساکن هستید، ما پارمیس اسکیت را به عنوان یکی از بهترین آموزشگاه‌های مربوطه با اساتیدی بسیار حرفه‌ای به شما پیشنهاد می‌کنیم.

اسکیت در شرق تهران

پارمیس اسکیت یکی از معتبرترین و بهترین گزینه‌هایی است که برای فراگیری این ورزش می‌توان به آن اعتماد کرد. این آموزشگاه اسکیت ضمن اینکه تمامی رشته‌های مطرح در دنیای اسکیت، از جمله نمایشی، سرعت،هاکی ، برد و فری‌استایل را آموزش می‌دهد، دارای بزرگترین پیست اسکیت شرق تهران نیز هست!

در آموزشگاه پارمیس اسکیت، شما قادر خواهید بود از انواع پیست سرپوشیده و روباز با کفپوش مناسب و استانداردهای بین‌المللی بهره ببرید. نکته‌ای که بر منحصر به فرد بودن این آموزشگاه اضافه می‌کند، قابلیت آموزش اسکیت به زبان انگلیسی است! در حقیقت مربی‌های حرفه‌ای و پرافتخار این مجموعه قادر خواهند بود تا شما را کاملا راضی نگه دارند.

اگر به طور خلاصه بخواهیم از خدمات ویژه‌ی ورزش آموزان در پارمیس اسکیت بگوییم، بهتر است به مشاوره‌ی رایگان برای خرید کفش اسکیت مناسب و برخورداری از تخفیف در ثبت نام آموزش‌های گروهی اشاره کنیم.

بنابراین طبق مواردی که در بالا اشاره شد، پارمیس اسکیت بهترین انتخاب ممکن برای فراگیری این ورزش مهیج و سرگرم کننده به نظر می‌رسد. اگر در شرق تهران ساکن هستید، این آموزشگاه را به عنوان یکی از اولویت‌های خود مد نظر داشته باشید.

5/5 (1 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
تماس با ما